Slagvaardig en wendbaar zijn

Ontwikkeling van nieuwe technologieën, wet & regelgeving en veranderingen in de markt. Deze meestal externe factoren zijn lastig te voorspellen. Daardoor verandert niet alleen de speelruimte van organisaties, het vereist ook dat je in staat bent om snel te kunnen reageren op deze veranderingen. De snel voortschrijdende digitalisering vraagt bedrijven een business transformatie door te maken. Wendbaarheid is daarbij een vereiste.

Voor sommige organisaties zijn deze twee begrippen niet vanzelfsprekend. Verschillende uitdagingen staan wendbaarheid en slagvaardigheid in de weg. Zo kan nieuwe regelgeving zorgen voor vertragingen in de uitvoering van je processen, terwijl de druk om efficiënter te opereren steeds groter wordt. En kan de marktvraag dusdanig veranderen dat de processen binnen een organisatie hier niet meer op ingericht zijn. De vraag is dan, hoe ga je hiermee om?

Vanuit onze expertise op effectief procesmanagement en datagedreven verbeteren, helpt O&i organisaties inzicht te krijgen in de kansen op het gebied van wendbaarheid en slagvaardigheid. Als O&i herkennen we de uitdagingen die er op strategisch en uitvoeringsniveau zijn. Door te focussen op vier niveau’s (strategisch, ontwikkelingen van buitenaf, cultuur en bedrijfsvoering) reiken we duidelijke handvatten aan die uw organisatie een stap verder helpen.

 

 

Business Agility

 

Voor het realiseren van een meer wendbare en slagvaardige organisatie helpt O&i uw organisatie door middel van:

  1. Het begeleiden en adviseren op het gebied van organisatieverandering en digitalisering. Dit doen we zowel vanuit het perspectief van visie en strategie binnen een organisatie als vanuit het perspectief cultuur.
  2. Inzet van ervaren adviseurs op het gebied van architectuur (SAFe), procesinrichting, Agile werken, data analyse en data inrichting.
  3. Training en coaching: we implementeren onze kennis door middel van trainingen en coaching op het gebied van SAFe en Scrum.

Meer lezen over wendbaar en slagvaardig werken?

Vanuit onze ervaringen bij klantorganisaties en projecten schrijven we regelmatig artikelen over dit onderwerp. Lees meer.