Customer Journey Mapping in 3D

De klant centraal stellen. Zorgen dat klanten eenvoudig zaken met je kunnen doen, én daarnaast ook net dat beetje extra ervaren waardoor ze je promoten binnen hun netwerk. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Natuurlijk wil je verbeteringen doorvoeren voor een effectievere uitvoering van processen en daarmee een betere klantbeleving bieden of kosten besparen. Inzicht in de huidige én de toekomstige klantreis kan daarbij helpen, maar hoe pak je dat aan?

We zien dat veel organisaties aan de slag gaan met customer journeys en daarbij op zoek zijn hoe te starten of hoe een opgestart project kracht bij te zetten. Zo wordt er nog vaak gedacht in silo’s en niet in termen van klantbeleving. Ook is het lastig om alle verschillende stakeholders binnen de organisatie te betrekken. Het krijgt geen prioriteit.

 

Herkenbaar? In een tweedaagse workshop helpen we je graag op weg:

  • Alle betrokkenen brengen we bijeen en vanuit een multidisciplinair team komen we samen tot een heldere visie op customer journeys.
  • We bekijken de huidige klantreis (IST) en schetsen hoe de klantreis in de droomsituatie eruit ziet (SOLL).
  • We analyseren de klantreis (huidige en droomsituatie) en stellen samen de belangrijkste verbeterkansen vast. Voor de belangrijkste verbeterpunten definiëren we concrete actiepunten.
  • We spreken af en leggen vast hoe we de opvolging van de actiepunten borgen. Aan het einde van de workshop heb je een concreet plan van aanpak.
  • Tijdens de  workshop ontvang je de benodigde tips en tools om na de tweedaagse zelf eenvoudig aan de slag te gaan met het in kaart brengen van nieuwe customer journeys.

customer journey mapping in 3D

Indeling workshop

In twee dagen krijg je inzicht in de belangrijkste klantreis van de organisatie en heb je de handvatten om daarmee direct aan de slag te gaan.

De eerste dag verkennen we de methode en brengen we de huidige klantreis in kaart aan de hand van de ‘O&i Customer Journey Mapping game’. En, samen toetsen we de customer journey bij jouw klant!

Op de tweede dag brengen we de toekomstige klantreis in kaart en onderzoeken we ‘gaps’. Op basis daarvan stellen we de belangrijkste verbeterkansen vast. Vervolgens maken we een aanpak om de droomsituatie te realiseren.

Belangrijk is het intakegesprek voorafgaand aan de workshop, waarin we samen bepalen welke klantreis we onder de loep nemen,  de randvoorwaarden voor een succesvol resultaat bespreken en direct de verbinding leggen met de belangrijkste stakeholders.

Aan de slag?

Wil je meer weten over de workshop ‘Customer Journey Mapping in 3D’ en de mogelijkheden voor jouw organisatie? Vraag een gratis oriënterend gesprek aan via onze website of neem direct contact met Jörgen Klaver.

 

Wil je meer lezen over Customer Journey Management? In onze nieuwsbrief nemen we je maandelijks mee in de nieuwste ontwikkelingen.