Training Customer Journey Mapping

Ontwerp je Customer Journey voor een betere klantbeleving

Klantbeleving is het sleutelwoord voor organisaties om zich blijvend te kunnen onderscheiden in de markt. Niet alleen de kwaliteit van een product of dienst is daarvoor belangrijk, de totale beleving van de klant tijdens het contact met de organisatie zet de toon. We spreken ook wel over klantreizen of de Customer Journey.

Customer Journey Mapping is een perfecte methode om als organisatie vanuit klantbeleving te kijken naar de inrichting van de organisatieprocessen en dienstverlening. Het helpt medewerkers te kijken naar wat de klant nodig heeft en niet naar wat de organisatie denkt nodig te hebben.

Wat ga je doen?

Tijdens de training Customer Journey Mapping ga je aan de slag met het ontwerpen van een Customer Journey. Aan het einde van deze training ben je in staat om zelf binnen de organisatie Customer Journeys te mappen (ontwerpen) en te verbinden aan de interne bedrijfsprocessen.

Dit leer je

Gedurende de training komen de volgende modules en onderwerpen aan bod:

 

Module 1. Introductie Customer Journeys

  • Belang van een betere klantbeleving
  • Wat is een Customer Journey?
  • Best-practices en uitdagingen
Module 2. Customer Journey Mapping
  • Mappen van een Customer Journey
  • Relatie tussen Customer Journeys en bedrijfsprocessen
Module 3. Customer Journeys in de organisatie
  • Customer Journey Framework
  • Hoe te beginnen

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige, die vanuit zijn achtergrond direct de vertaling legt naar de praktijk. Na afloop van de training ontvang je het certificaat ‘customer journey mapping’. O&i is een Accredited Consulting Practice  en aangesloten bij het OOa.

 

Binnen het thema Customer Journey Management bieden we ook de volgende opleidingen/ sessies:
Masterclass Customer Journey Management
Customer Journey Data Analist

Meer informatie

De training ‘Customer Journey Mapping’ bieden we alleen aan als inhouse training. Neem voor meer informatie contact op met Jan Mandemakers.