Training Customer Journey Data Engineer

Klantbeleving is het sleutelwoord voor organisaties om concurrend te blijven in de markt. Het gaat niet alleen meer om de kwaliteit van een product of dienst, maar een zo goed mogelijk passende beleving van de klant tijdens contact met de organisatie (de Customer Journey). Om een betrouwbaar en volledig beeld te krijgen van het klantgedrag, is data-analyse een essentiële aanvulling op bekende kwalitatieve methodes van Customer Journey analyses. Denk aan Customer Journey Mapping of klantpanels. Data kan je namelijk verrassende inzichten geven in de contactmomenten tussen de klant en de organisatie.

Wat ga je doen?

Het ontsluiten en gereedmaken van de data om Customer Journeys te kunnen analyseren is een vak apart. Er zijn veel elementen om rekening mee te houden. Voordat je daadwerkelijk een analyse kunt doorvoeren, is er een gedegen voorbereiding nodig.

Dit leer je

In deze training leer je hoe je data geschikt maakt voor Customer Journey Data Analyse. De kennis is ook uitstekend toe te passen op andere data analyse methodes, zoals Process Mining. Gedurende de training komt onder meer aan bod:

  • Introductie in Customer Journey Management
  • Introductie in Journey Mining, theorie en praktijkoefeningen
  • Aan de slag met datasets voor Journey Mining
  • Theorie in relationele databases en oefenen met databases (SQL)
  • Process Mining
  • Creëren van een Eventlog
  • Datakwaliteit en issues
  • Privacy en data

De training Customer Journey Data Analyse is een hands-on training. Natuurlijk lichten we de theorie en methode toe, maar je gaat vooral zelf aan de slag met data.

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige, die vanuit zijn achtergrond direct de vertaling legt naar de praktijk. Na afloop van de training ontvang je het certificaat ‘customer journey data engineer’. O&i is een Accredited Consulting Practice  en aangesloten bij het OOa.

 

Binnen het thema Customer Journey Management bieden we ook de volgende (vervolg)opleidingen:
Customer Journey Data Analist
Customer Journey Mapping

Data & locatie

Op dit moment zijn er nog geen data bekend.

Naast de open inschrijvingstrainingen bieden we deze training ook als in house training aan. Neem voor meer informatie contact op met Jan Mandemakers.