Training Customer Journey Data Analist

Klantbeleving is het sleutelwoord voor organisaties om te kunnen blijven concurreren in een snel veranderende markt. Een goede kwaliteit van het van een product of dienst is niet voldoende. Inzetten op klantbeleving is de manier om je als organisatie te onderscheiden. Om meer inzicht te krijgen in de klantbeleving en -gedrag tijdens deze contactmomenten, kan je de customer journey in kaart brengen.

Naast kwalitatieve methodes die er zijn om de customer journey te analyseren, is data een essentiële aanvulling om een betrouwbaar en volledig beeld te krijgen van het klantgedrag over de verschillende kanalen heen.

Wat ga je doen?

Tijdens de training customer journey data analist gaan we in op het verhogen van klantwaarde met behulp van customer journey management. Je ervaart hoe data snel interessante inzichten biedt en helpt je verhaal te onderbouwen. Je gaat vooral zelf aan de slag met het analyseren van data en processen, er komen diverse praktijkcases aan bod en er is ruimte om ervaringen met collega-organisaties te delen.

Dit leer je

Na afloop van de training weet je hoe je effectief klantdata analyseert en customer journey management kunt toepassen voor het verbeteren van de klantbeleving en dienstverlening. Je kunt zelf customer journey analyses maken en weet nieuwe inzichten uit klantdata te vertalen naar concrete verbeterkansen voor de organisatie en specifieker klantprocessen. Daarnaast heb je een goede basiskennis en begrip van Process Mining.

Gedurende de training komen de volgende onderwerpen aanbod:

  • Introductie in customer journey management en Process Mining
  • Voorbereiden van customer journey analyses, zoals het opstellen van een projectplan en het bepalen de scope
  • Visualiseren van de klantbeleving aan de hand van customer journey mapping
  • Data voorbereiding en uitvoeren van een (eenvoudige) data analyse
  • Verkennen van verbeterkansen en opstellen van een verbeteraanpak voor de organisatie

De training wordt verzorgd door een ervaren deskundige, die vanuit zijn achtergrond direct de vertaling legt naar de praktijk. Na afloop van de training ontvang je het certificaat ‘customer journey data analist’. O&i is een Accredited Consulting Practice  en aangesloten bij het OOa.

Binnen het thema customer journey management bieden we ook de volgende opleidingen:
Customer journey management (Masterclass)
Customer journey mapping

Data & locatie

Op dit moment zijn er nog geen data bekend.

Naast de open inschrijvingstrainingen bieden we deze training ook inhouse aan. Neem voor meer informatie contact op met Jan Mandemakers.