Masterclass Customer Journey Management

24 januari 2018 | locatie omgeving Zeist

Het verbeteren van de klantbeleving (Customer Experience) is voor veel organisaties een belangrijk strategisch aandachtspunt. Om je als organisatie te onderscheiden van de concurrentie, heb je tegenwoordig meer nodig dan een goed product of dienst. De huidige omgeving waarin het vertrouwen in bedrijven afneemt en de consument hyperconnected is, vraagt om een excellente en consistente klantbeleving. Zowel offline als online dient de klant te worden bediend op de wijze waarop zij dat verwacht. Daarbij komt dat steeds meer klantinteractie digitaal plaatsvindt.

De Customer Journey in kaart door slimme technieken

Door de inzet van diverse communicatiekanalen zien we ook de Customer Journey veranderen. Oftewel, de reis die een klant maakt voordat hij een aankoop doet of een vraag stelt. Vaak zijn de verschillende kanalen onvoldoende op elkaar afgestemd en dat kan het klantproces ingewikkeld maken en frustreren. Door inzet van Customer Journey Management breng je de verschillende touch points kwalitatief en kwantitatief in kaart en krijg je inzicht in de knelpunten en afhakers binnen het klantproces. Het stelt je in staat om de verschillende processen en kanalen beter op elkaar af te stemmen en zodoende een excellente klantbeleving te realiseren.

Dit leer je

Tijdens deze interactieve Masterclass:

  • Delen we onze visie op de klantgedreven organisatie en specifieker customer journeys;
  • ga je zelf aan de slag met customer journey mapping;
  • laten we zien hoe je data effectief inzet voor customer journey analyse door gebruik van innovatieve technologie;
  • zetten we de vervolgstap naar het sturen op klantreizen met behulp van customer journey management;
  • vertalen we dit naar een kortcyclisch verbeteraanpak voor de organisatie;
  • en is er alle ruimte om met vakgenoten ervaringen te delen.

Na afloop ontvang je het boek Customer Journeys, samen op reis naar een klantgedreven organisatie.

 

De Masterclass wordt verzorgd door een ervaren deskundige, die vanuit zijn achtergrond direct de vertaling legt naar de praktijk. O&i is een Accredited Consulting Practice  en aangesloten bij het OOa.

Data & locatie

  • 24 januari 2018 ( 09.00 uur – 13.00 uur)
  • 15 mei 2018
  • 11 oktober 2018

Locatie Koetshuijs, Zusterplein 2 in Zeist

Naast de open inschrijving sessies bieden we deze Masterclass ook in house aan. Neem voor meer informatie contact op met Jan Mandemakers.